Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Ah excuses, helemaal vergeten om dit op te volgen
Ik had hieromtrent contact met de producent van Hartberger en kreeg enkele aanbevelingen
Betreft > DE MAN - WERKENDAM uit NL
https://nl.hartberger.nl/over-ons

Ik plak even de reactie hieronder alsook een handleiding (die velen niet kennen blijkbaar...)

HANDLEIDING ALS PDF IN BIJLAGE

Quote > Dhr. Maran Staal
Allereerst wil ik u bedanken voor de zeer uitgebreide en duidelijke feedback die we van u ontvangen hebben.
Daar kunnen we wat mee en zo kunnen we onze processen constant verbeteren.

We hebben het even nagekeken, maar we hebben in de afgelopen tijd onze folie verbeterd. Deze folie is aanzienlijk dikker geworden, hierdoor wordt de bescherming beter.
Dit was een lange wens van diverse verzamelaars en winkeliers. Echter, brengt het dus ook een effect met zich mee. We testen alle maten die we draaien zelf ook; op UV, op temperatuur en plakkracht in een muntblad. De nieuwe folie moet even ‘bewogen’ worden alvorens het goed gebruikt kan worden. De kleefkrachtig is absoluut hetzelfde, maar de folie geeft minder mee en trekt daarom de folie in de beginuren al wat meer los. Dat is eenvoudig te verhelpen.

Wanneer u een zelfklevende munthouder gebruikt;
- Munthouder vouwlijn bewegen
- Deklaagje zelfklevende tape verwijderen
(even een paar seconden wachten, hierdoor kan de zelfklevende kracht wennen aan de lucht, wat van belang is!)
- Muntplaatsen in het venster
- Munthouder dichtvouwen en goed rondom de munt aandrukken
- Munthouder vastpakken en licht (!) buigen, zodat de folie rondom de munt wat meer rekbaar wordt.

Die laatste twee stappen worden vaak niet meer gedaan, maar hierdoor trekt de zelfklevende tape eerder los. In de begin tijd moet alles even ‘wennen’, waardoor optimalisatie van belang is.
In de bijlage heb ik een snelle PDF gemaakt met daarop een voorbeeld van hoe de munthouder gevouwen dienen te worden. In de toekomst gaan we dit ook met een video duidelijk maken.

* Als reactie op de vraag waarom het muntvenster bijna nooit centraal geponsd is
Quote > Dhr. Maran Staal
- We testen alle series die we draaien per verschillende maat. In de voorgaande jaren hebben we weinig bijzonders kunnen ontdekken. Onze unieke en zeer veilige folie is nog dikker geworden en hiermee ook verbeterd. Daar is niets afwijkends aan te zien. Er is in de laatste serie van november 2023 iets met de tape; soms lijkt hij los te komen. Bij ons in de productiemappen is niets zichtbaar, maar dit verschilt. Sinds januari is daar niets meer van te zien, gelukkig!

- Op de verpakkingen etc. wordt niets aangegeven, dat roept teveel verwarring op. Mochten er serieuze klachten zijn, dan moeten klanten of altijd mailen/schrijven/bellen. Dan kunnen we het serieus oppakken en er vormt altijd een garantie. Wij/ik staan absoluut garant voor onze machine.

- Onze machine is een uniek stuk; we produceren op een niet nader te omschrijven manier in een hogere snelheid dan de concullega’s. We kunnen u dan ook niets over ons productieproces vertellen, aangezien ze uit Azië en Duitsland gretig meekijken. Daar behoeden we ons voor. De afwijking in de stansgaten kan ontstaan aan het verloop van de machine, dit is helaas niet te remmen. We attenderen al onze medewerkers erop dat de munthouders recht en uitgelijnd zijn. Echter, wil er altijd een kleine afwijking vormen, door het seriematig verwerken van de gaten.
We doen ons best en bij te scheve houders willen we altijd bericht ontvangen. Aan de hand van de dozen kunnen we altijd gegevens terughalen.

****************************************************************************************
2
5 Centimes / Re: (Onderzoek) BFM-14: 5 Centimes 1833 - Overslag/Incuus ? Van wat dan ??
« Laatste bericht door doc.n0rex Gepost op april 30, 2024, 19:10:24 pm »
Ah nu zie ik het !
Op de Vz. is de Kz. incuus ondersteboven
De leeuw z'n hoofd is onderaan overduidelijk zichtbaar
Ik had blijkbaar niet genoeg verbeelding !
Opgelost :)
Enkel nog de vraag van de 0,28mm teveel aan dikte ?
Is toch niet niks, of kon dit toen destijds al eens gebeuren ?
Ook de bronzen schijn vind'k heel raar
Iemand ?
Merci alvast !
doc
3
5 Centimes / Re: (Onderzoek) BFM-14: 5 Centimes 1833 - Overslag/Incuus ? Van wat dan ??
« Laatste bericht door Papleux Pierre Gepost op april 30, 2024, 15:45:20 pm »
Misschien een munt van 10 centimen herverpakt tot een plaat van 5 centimen.
Peut-être une pièce de 10 centimes reconditionnée en flan de 5 centimes.
4
5 Centimes / (Onderzoek) BFM-14: 5 Centimes 1833 - Overslag/Incuus ? Van wat dan ??
« Laatste bericht door doc.n0rex Gepost op april 30, 2024, 14:29:14 pm »
Helllo numismaten,
Deze ochtend een nieuw lotje munten binnengekregen
En met deze eerste munt heb ik het al zitten !
Deze is dan wel niet de beste kwaliteit maar...
Wat is hier aan de hand met de Voorzijde ?
Ik zie allerhande dat er niet hoort te zijn, maar ik kan niet thuisbrengen waarvan dan afkomstig...
De keerzijde heeft ook anomaliteiten voor mij onbekend
Deze munt heeft op sommige vlakken een ietwat gouden schijn, zou het brons zijn ?
Ook de dikte is abnormaal = 1,88mm
Gewicht = 9,78g
Grootte = 28,79mm
Rand = Gekarteld
Graag deskundig advies van iemand
doc.
5
5 Frank / Re: (LIT) BFM-138: 5 frank 1964: gladde rand
« Laatste bericht door Cetaan Gepost op april 26, 2024, 01:38:28 am »





Gewicht : 5,84 gram
Diameter : 24,05-24,11 mm

Wordt ook vermeld in De Mey 1990-1991 Nr 1346

Echt of getooled?
6
1 Centime / Re: BFM-4: 1 Centiem 1887- 1e 8 verbreding aan noordkant
« Laatste bericht door WDA Gepost op april 20, 2024, 21:20:37 pm »
7
20 Centimes / Re: (2) BFM-47 20 centimes 1861 - Verschil in lijntje van 2e 1 (lang)
« Laatste bericht door Aernout Gepost op april 20, 2024, 19:49:27 pm »
Hierbij nog een melding

mvg,
LA
8
1 Centime / Re: (4) BFM-2: 1 Centime 1845 - Afwijkende 5 + streepje tussen 4 en 5
« Laatste bericht door Aernout Gepost op april 20, 2024, 19:42:36 pm »
Hier enkel het streepje

mvg, LA
9
1 Centime / BFM-4: 1 Centiem 1887- 1e 8 verbreding aan noordkant
« Laatste bericht door Aernout Gepost op april 20, 2024, 19:40:58 pm »
BFM-4: 1 Centiem 1887- 1e 8 verbreding aan noordkant

via Facebook gemeld

mvg,
LA
10
1 Frank / Re: (1) BFM-86: 1 franc 1866 FR - DUBBELE 6
« Laatste bericht door WDA Gepost op april 19, 2024, 10:14:05 am »
idem
Pagina's: [1] 2 3 ... 10