Auteur Topic: BHM-3.7: 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION  (gelezen 4218 keer)

september 18, 2015, 17:45:19 pm

Misslagske

  • Joselito Eeckhout
  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4088
    • eBay
Ook de eerste N vertoond een graveerafwijking, en de L' lijkt gegraveerd over een E.

Waarschijnlijk dat niemand deze op variant gaat beginnen verzamelen, maar toch zal ik deze maar melden.

Opvallend is dat ik geen exemplaren heb gevonden die deze afwijking niet vertonen, maar zoveel voorbeelden heb ik niet gevonden.

Bij de naslagen zijn deze afwijkingen natuurlijk niet aanwezig. Misschien een goeie bijkomende indicator, naast de stempelbreuk, om te bepalen of een stuk een originele slag is, of een naslag.

Mvg,
Misslagske

« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2015, 19:31:17 pm door Aernout »

september 19, 2015, 14:30:44 pmReactie #1

Aernout

  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4743
    • CBNU
Re: NBBM-4 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2015, 14:30:44 pm »
Klopt deze titel wel ?

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

september 19, 2015, 16:44:30 pmReactie #2

Misslagske

  • Joselito Eeckhout
  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4088
    • eBay
Re: NBBM-4 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2015, 16:44:30 pm »
Klopt deze titel wel ?

mvg,
Aernout

Hij klopt wel, maar is misschien onvolledig?

Op de vergroting is de dubbele O duidelijk te zien. Vreemd ook dat het niet in dezelfde richting is als bij de 5 Centimes.

Mvg,
Misslagske

september 19, 2015, 22:44:01 pmReactie #3

Captain Hornet

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 498
  • "Er zijn geen feiten, alleen interpretaties" F.N.
Re: NBBM-4 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2015, 22:44:01 pm »
Gegroet

Het is eigenaardig dat deze prestige medailles met zo weinig zorg zijn geslagen.
De productie van de gouden moet na de zilveren productie zijn gebeurd?
Dezelfde afwijkingen moeten we waarschijnlijk ook op de zilveren versies vinden.

AYS

Captain Hornet
« Laatst bewerkt op: september 20, 2015, 08:41:37 am door Captain Hornet »
Kleine verzamelaar van Belgische munten, liefst met een eigenaardigheid eraan...

september 20, 2015, 21:57:13 pmReactie #4

Misslagske

  • Joselito Eeckhout
  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4088
    • eBay
Re: NBBM-4 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2015, 21:57:13 pm »
Gegroet

Het is eigenaardig dat deze prestige medailles met zo weinig zorg zijn geslagen.
De productie van de gouden moet na de zilveren productie zijn gebeurd?
Dezelfde afwijkingen moeten we waarschijnlijk ook op de zilveren versies vinden.

AYS

Captain Hornet

Dat zou je denken, maar nee. De meeste zilveren hebben ook een stempelbreuk, maar niet dezelfde als bij de stempel gebruikt bij de gouden. Daarnaast heb ik ook geen weet van afwijkingen in de legendes van de zilveren stukken. Wel bij de koperen, maar daar heb ik dan nog nooit een stempelbreuk gezien, zoals die bij de zilveren en gouden door de voet en buste loopt.

Mvg,
Misslagske

september 24, 2015, 11:18:09 amReactie #5

jagoedo

  • Master
  • ****
  • Berichten: 574
Re: NBBM-4 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION
« Reactie #5 Gepost op: september 24, 2015, 11:18:09 am »
Goed om te weten!

februari 25, 2017, 09:43:15 amReactie #6

jagoedo

  • Master
  • ****
  • Berichten: 574
Re: NBBM-4 40 Francs 1856 - Dubbele O in/O doublé dans/ Doubled O in INAUGURATION
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2017, 09:43:15 am »
Gegroet

Het is eigenaardig dat deze prestige medailles met zo weinig zorg zijn geslagen.
De productie van de gouden moet na de zilveren productie zijn gebeurd?
Dezelfde afwijkingen moeten we waarschijnlijk ook op de zilveren versies vinden.

AYS

Captain Hornet

Dat zou je denken, maar nee. De meeste zilveren hebben ook een stempelbreuk, maar niet dezelfde als bij de stempel gebruikt bij de gouden. Daarnaast heb ik ook geen weet van afwijkingen in de legendes van de zilveren stukken. Wel bij de koperen, maar daar heb ik dan nog nooit een stempelbreuk gezien, zoals die bij de zilveren en gouden door de voet en buste loopt.

Mvg,
Misslagske

Heb een zilveren gepost met een dubbele O zoals bij de gouden (naar boven)

Wel geen dubbele N te zien maar moeilijk te spotten bij stukken die in circulatie zijn geweest.