Auteur Topic: Even voorstellen: Aernout  (gelezen 3431 keer)

oktober 25, 2015, 11:40:18 am

Aernout

  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4747
    • CBNU
Even voorstellen: Aernout
« Gepost op: oktober 25, 2015, 11:40:18 am »
Hallo,

Ik ben Aernout, belg, ben reeds eind de 20 en verzamel nu kleine 15 jaar munten/bankbiljetten.

Mijn eerste munt heb ik nog steeds en dit was 25 cent (belgisch, met een gaatje) van 1942 dat ik geruild had (voor buitenlands blikje cola) in een mini ruilbeurs die maandelijks gegeven werd op school.
Daarna ben ik gestart - net als vele beginners - met alles te willen sparen wat munten en biljetten betrof. Maar na een tijdje heb ik verzamelgebied wat ingeperkt naar een 'haalbare' doelstelling en dit zijn Belgische munten/biljetten/sets en dergelijk voor de europeriode.
Heb lange tijd kunnen verzamelen op rommelmarkten en giften van vrienden en famile. Daarna heeft de verzameling een stille periode gekend tijdens de hogere school jaren. Daarna is numismatiek terug volledig mijn aandacht beginnen opeisen :). Na een tijdje was ik in fase gekomen dat de 'duurdere' stukken gezocht werden. Zo ben ik gestart met op internet te zoeken wat er op de markt was. Eveneens ben ik zo in aanraking gekomen met varianten, afwijkingen, misslagen, etc. Hiervan heb ik - naast klassiek Belgiƫ - mijn hoofdverzamelgebied gemaakt. Eveneens doe - nu nog in mindere mate - Belgisch Congo en wat pre-Belgiƫ.

Hopelijk weten jullie wat meer en ben ik benieuwd naar jullie verhaal !

mvg,
Laurens Aernout
Start klein om groots te eindigen

oktober 25, 2015, 15:31:53 pmReactie #1

dohcollector

  • Advanceds
  • **
  • Berichten: 38
Re: Even voorstellen: Aernout
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2015, 15:31:53 pm »
Leuk dat je even een sectie gemaakt heb waar we onszelf kunnen voorstellen.
hierbij heet ik je welkom in je eigen forum haha  ;D