Auteur Topic: BFB-66 serie I  (gelezen 4380 keer)

juli 02, 2019, 19:30:15 pm

oisser

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 309
BFB-66 serie I
« Gepost op: juli 02, 2019, 19:30:15 pm »
Misschien een domme vraag ;D maar is serie I met serienummer type I mogelijk? Ik heb enkel nog maar een afbeelding gezien met type II het eerste type nog niet, vandaar.

mvg,

Dimitri

juli 03, 2019, 11:31:09 amReactie #1

Misslagske

  • Joselito Eeckhout
  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4088
    • eBay
Re: BFB-66 serie I
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2019, 11:31:09 am »
Type II bestaat ook wel. Tot nu toe zijn de gekende exemplaren allemaal van 09-12-1970.

Zie hier in het overzicht.

Mvg,
Misslagske

juli 03, 2019, 15:54:39 pmReactie #2

oisser

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 309
Re: BFB-66 serie I
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2019, 15:54:39 pm »
Aaaah, OK....

Ik had nog niet gezien dat dat in het overzicht stond. Helemaal onderaan.....

Goed, maar wil dit dan niet zeggen dat in de catalogus er eigenlijk ook een onderscheid moet gemaakt worden tussen beide soorten? Nu staat er enkel serie I zonder meer? Hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je wil gaan in de bepaling van variƫteiten, maar naar analogie met de "gewone" uitgiften zou ik dit wel verwachten. Misschien zijn er tegenargumenten, ik hoor ze graag.

mvg,

Dimitri

juli 03, 2019, 17:08:36 pmReactie #3

Misslagske

  • Joselito Eeckhout
  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4088
    • eBay
Re: BFB-66 serie I
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2019, 17:08:36 pm »
Technisch gezien wel, maar we hebben voor deze uitgifte beslist om deze voorlopig samen te laten, gezien er weinig verzamelaars zijn van vervangbiljetten.

Editeren is een kunst, en soms moeten we dat soort van beslissingen nemen. Als we alles zouden vermelden wat iedereen aanraadt, dan moeten we een telefoonboek uitgeven (helaas geen overdrijving, gezien de voorstellen die we soms ontvangen. Bijvoorbeeld: "Waarom vermeld je niet de proefslagen?", om maar iets te noemen.)

Het grootste probleem is ook dat we niet genoeg exemplaren kennen om echt te kunnen inschatten hoe het zit met de relatieve zeldzaamheid. Die informatie is cruciaal om een zinnige catalogusprijs te kunnen bepalen.

Mvg,
Misslagske

juli 03, 2019, 19:07:05 pmReactie #4

oisser

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 309
Re: BFB-66 serie I
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2019, 19:07:05 pm »
Technisch gezien wel, maar we hebben voor deze uitgifte beslist om deze voorlopig samen te laten, gezien er weinig verzamelaars zijn van vervangbiljetten.
...
Mvg,
Misslagske

Hier ben ik het niet met U eens. De eerste keer denk ik :D. Het feit dat er weinig verzamelaars zijn wil niet zeggen dat ze niet in een catalogus mogen staan, waarom staat er dan BFB-95 in? Deze gaan ook niet veel mensen "verzamelen"....

...
Het grootste probleem is ook dat we niet genoeg exemplaren kennen om echt te kunnen inschatten hoe het zit met de relatieve zeldzaamheid. Die informatie is cruciaal om een zinnige catalogusprijs te kunnen bepalen.

Mvg,
Misslagske

that makes sense....en is een goede reden om ze niet te vermelden. Anderzijds een entry in de catalogus kan ook gedaan worden met "prijsindicatie niet mogelijk door grote onzekerheid in zeldzaamheid".... Maar ik snap de insteek volledig en inderdaad, het is niet zo handig om een telefoonboek mee te nemen onder de arm ;D

mvg,

Dimitri

juli 03, 2019, 20:09:22 pmReactie #5

Misslagske

  • Joselito Eeckhout
  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4088
    • eBay
Re: BFB-66 serie I
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2019, 20:09:22 pm »
Deze website/forum is een belangrijk deel van de catalogus, en zou niet als 'apart' gezien mogen worden, vind ik. Zodra dat als evident wordt beschouwd, dan is die vraag "Waarom staat dit er niet in?" meteen minder urgent.

We kiezen om enkel te vermelden in de catalogus, waar we iets zinnigs over kunnen vertellen, qua zeldzaamheid en waarde. Om daartoe te komen, daar dient deze website voor. Vandaar ook de regel dat we 3 exemplaren nodig hebben voor varianten (waar dit trouwens ook onder valt, slechts 2 exemplaren in de database van elk type op dit moment).

Mvg,
Misslagske

juli 03, 2019, 22:56:02 pmReactie #6

oisser

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 309
Re: BFB-66 serie I
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2019, 22:56:02 pm »
Joselito,

Zo had ik het nog niet bekeken. Ben volledig mee. Vraag is hiermee meer dan voldoende beantwoord hoor.

mvg,

Dimitri