Discussieboard ~ Conseil de discussion ~ Discussionboard > Suggesties & feedback ~ Suggestions & evaluation ~ Suggestions & feedback

Nog toekomst voor een papieren catalogus ?

(1/2) > >>

Aernout:
Als we toekomstgericht denken, zien jullie de papieren catalogus vervangbaar door een abonnement waarmee je kunt inloggen op een website/app?
Hierbij kunnen varianten sneller opgenomen worden en kunnen prijzen sneller aangepast worden volgens de tendens van de markt.
Dit is een Ja/Nee-vraag. Ook uw graag jullie feedback bij jullie antwoord !

Met dank!

mvg,
Laurens Aernout

oisser:
Dit is geen eenvoudige vraag.

Mijn boek is onmisbaar als ik ga kopen "in the field". Ik heb geen tablet om te gebruiken als vervanging, dus nee, een papieren versie is nodig.

Wil dit zeggen dat ik een online versie niet aangenaam zou vinden? Weerom nee, het zou een mooie aanvulling zijn om -vooral- varianten terug te vinden want dat op zijn beurt is hier op het forum soms niet zo eenvoudig. Indien er dan een extra melding bijkomt van de "nog" niet officieel aanvaarde varianten (het magische getal 3 is nog niet bereikt) zou dit een schat aan informatie opleveren die zijn geld dubbel en dik waard is. Meer nog, de extra vermelding van de varianten uit de literatuur die "nog" niet zijn teruggevonden gaat dan een overkoepelend werk worden ter vervanging van andere -zoniet alle- bestaande catalogi. Deze info is vandaag niet in de papieren versie aanwezig en hoeft dit ook niet te zijn, maar een plaats waar nu eens ne keer alles bij elkaar staat gaat vermoedelijk "Het Lam Gods" zijn niveau bereiken.

Indien een dergelijk werk kan vergezeld worden van een duidelijke foto (met extra een vergroting van een variantendetail) en ten slotte -daar heb ik ooit eens iets over geschreven- een uniek indexnummer voor elk exemplaar apart dan komen we "close to perfection". Een hoogwaardige zoekfunctie of eenvoudige en intuïtieve manier om te scrollen in het "boek" gaat dan nodig zijn en het geheel verheffen tot een bijbels niveau.

Mmmmm, ik heb me laten gaan precies :)

Kortom, een papieren versie is nodig en een online gegeven zou een waardige aanvulling zijn, geen vervanging.

mvg,

Dimitri

sigistenz:
Soms moet ik op beurzen mijn vraagprijzen rechtvaardigen. Dat gaat maar met zwart op wit. Dus zijn papieren catalogi ook toekomstig nodig. 😁

Misslagske:
Hebben de meeste mensen/verzamelaars geen smartphone tegenwoordig? Dat zou toch een alternatief kunnen zijn?

Mvg,
Misslagske

oisser:
Joselito,

Je zou versteld zijn van het aantal mensen dat niet goed kan werken met een smartphone. Ik ken er meerdere. Daarnaast is het een leuke aanvulling om vanop dat kleine scherm naar een site te kijken, maar echt handig is het niet.

Stel dat je de catalogus niet meer in papieren vorm zou uitbrengen, wat ga ik dan doen als ik naar een beurs ga? Het volgende is enkel voor mezelf...

Meerdere oplossingen zijn mogelijk:
*) Ik neem de laatste papieren versie mee, die vol met notities staat van de laatste wijzigingen, op den duur niet leuk meer om te gebruiken
*) Ik maak zelf een papieren versie die ik mee neem, dan moet er al een hele handige manier zijn om dit te maken vanuit de opgestelde website. Dit is de moderne manier, wil je papier dan moet je het zelf afdrukken, dat is met vele dingen zo, handleidingen bijvoorbeeld, je zou dit in overweging kunnen nemen. Dit wil wel zeggen dat het handig moet zijn, maw, een druk op een knop geeft een pdf van de katalogus op dat moment, eventueel met aanduiding van je eigen verzameling of andere opties
*) Of, ik koop een andere catalogus... ik kan er ééntje opnoemen als je wil :)

In ieder geval, ik heb mijn boekske nodig.

Dit wil niet zeggen dat een dergelijke site niet welkom is, zie hier voor naar mijn eerdere (uitbundige :) ) post, maar het is een aanvulling

mvg,

Dimitri

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie