Auteur Topic: verdwenen munten !! oproep !!  (gelezen 5598 keer)

januari 06, 2013, 21:53:58 pm

5fr

  • Advanced
  • **
  • Berichten: 88
verdwenen munten !! oproep !!
« Gepost op: januari 06, 2013, 21:53:58 pm »
Beste collega verzamelaars - numismaten
de beste wensen nog voor 2013!!

ik heb minder goed nieuws ( voor mij persoonlijk dan toch  :-\  )
Ik heb onlangs via ebay twee munten/ proefslagen gekocht. foto's in bijlage
deze werden verzonden via de post en wanneer ik vol verlangen mijn postpakket opende bleek dit leeg te zijn.  :'(
ik heb klacht ingediend bij de post, politie en contact opgenomen met de verkoper. Deze laatste verzekerde mij dat hij de munten verstuurd heeft en ik geloof hem ook. Hij heeft trouwens ter compensatie een andere munt opgestuurd om het verlies wat milder te maken. ( waarvoor dank !! )
De post is bereid om 39euro terug te betalen !! ( schandalig) De aankoop voor de twee stuks was +- 450euro!
en de politie klasseert dit volgens mij gewoon

Het betreft hier twee zeer zeldzame proefslagen van Koning Albert II
1 vijftig frank ontwerp van Duterme GRISP3775 ongeveer 15stuks van geslagen.
1 ontwerp voor het 20fr stuk ontwerper onbekend en het stuk is nog nergens beschreven! Volgens Arnaud Grispen superzeldzaam  slagaantal 4???

deze laatste is dus superzeldzaam dus als iemand dit stuk ooit ziet verkocht worden op een verkoopsite of via een veilinghuis is de kans zeer reeel dat dit mijn aangekocht stuk is en mag je mij altijd contacteren. Alvast bedankt hiervoor. ik hoop echt dat dit stuk boven water komt. stel je voor dat iemand op de post dit pakket opent en de waarde niet kent van deze stukken en ze gewoon weg gooit. Zou echt spijtig zijn om zo'n stuk verloren te zien gaan. Ik heb er al nachten van wakker gelegen !!

januari 07, 2013, 21:43:37 pmReactie #1

Atlantic

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 362
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2013, 21:43:37 pm »
Echt droevig nieuws, heb het zelf ook al meegemaakt als je je verheugd op aankoop en het verloren gaat, en dan nog bij zo'n stukken. Leef echt mee.

Samen met deze veiling werden er twee proeven aangeboden van het 25 jaar regering goudstuk uit 1976. Heb al gezien wie ze gekocht heeft en die zijn wel toegekomen. Moest ik ze ooit tegenkomen laat ik het weten.
COLLECTIONS: graded coins see custom sets

februari 22, 2013, 18:56:59 pmReactie #2

koochie

  • New
  • *
  • Berichten: 6
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2013, 18:56:59 pm »

Echt schandalig dat zo'n dingen nog steeds gebeuren !!

Maar wat de munten betreft denk ik dat het hoofd van Albert zeldzamer is dan die 50 fr proef.
Die 50 fr proef komt uit een set van 13 proeven waarvan er maar een 10 tot 20 tal van geslagen zijn .

februari 21, 2014, 16:29:24 pmReactie #3

philippe

  • Master
  • ****
  • Berichten: 794
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 16:31:54 pm door philippe »

februari 22, 2014, 17:24:37 pmReactie #4

denis49

  • New
  • *
  • Berichten: 15
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2014, 17:24:37 pm »
Phillipe,
Dat eerste stuk is toch voor 100 procent hetzelfde. ???
Wat kan men nu doen?
Groeten,
Denis49 ;)

februari 22, 2014, 18:50:25 pmReactie #5

philippe

  • Master
  • ****
  • Berichten: 794
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2014, 18:50:25 pm »
Hallo
Ja, als dit stuk een dossier heeft bij de politie, moeten ze er wel op reageren en de bron zoeken wie hem op de veiling gezet heeft bij J.Elsen
Het tweede stuk is blijkbaar anders (van foto), maar de link is raar, dat ze beiden boven water komen, afwachten
Grtjs

februari 25, 2014, 15:46:27 pmReactie #6

5fr

  • Advanced
  • **
  • Berichten: 88
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2014, 15:46:27 pm »
Beste,

Eerst en vooral bedankt dat jullie dit topic niet vergeten waren!

Het proefstuk van 20fr is 100% zeker hetzelfde stuk. Ik heb al met Elsen contact opgenomen maar deze was zeer duidelijk.
Hij had geen begrip voor mijn situatie.
Ik ben ook te weten gekomen, dat de verkoper mij toen een lege enveloppe opgestuurd heeft, want het is dezelfde verkoper die de stukken nu bij Elsen aanbiedt! Ik heb toen bij de politie geen klacht ingediend, want de verkoper ( johan torfs - promocoin ) verklaarde mij dat hij de munten zeker had opgestuurd en hij betreurde de situatie. Als compensatie heeft hij mij toen een proef van 1876 opgestuurd. Ik was zo naief om hem te geloven en geen klacht in te dienen.
Elsen stuurde mij :
Geachte Heer,
 
Dit probleem moet U met uw verkoper regelen. Tijdens ons gesprek hebt U mij verklaard dat hij had een andere munt opgestuurd als vergoeding voor de niet ontvangen munten. U hebt dit aanvaard, deze zaak is dus geregeld.
 
Zoals telefonisch verklaard staat het U vrij om de munten in onze veiling te kopen en te betalen, en de zaak daarna met de verkoper op te lossen.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Olivier Elsen


Ik kan begrijpen dat hij zijn veiling wil beschermen, maar hij heeft totaal geen begrip voor de situatie!
Maar ja, ik ga nog proberen om een klacht in te dienen bij de politie, niet dat dit nog iets gaat uithalen. ik heb mij al stilletjes bij de situatie neergelegd.

nogmaals bedankt aan de forumleden voor het medeleven  :(

februari 25, 2014, 17:29:38 pmReactie #7

Aernout

  • Forum Administrator
  • Master
  • *****
  • Berichten: 4744
    • CBNU
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2014, 17:29:38 pm »
Erg dat zoiets moet gebeuren.

Kan je de aanbieder/verkoper niet met de feiten confronteren ?

Vragen om de stukken in te houden (aan het veilinghuis / verkoper) en tot een compromis te komen ?

Tis maar een idee. Maar ik denk dat alle partijen er beter vanaf zijn zonder politie EN als ze van goede wil zijn (uiteraard).

Zoniet heb je geen keuze denk ik zo.

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

augustus 16, 2014, 10:36:08 amReactie #8

jagoedo

  • Master
  • ****
  • Berichten: 574
Re: verdwenen munten !! oproep !!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2014, 10:36:08 am »
Hoe is het uiteindelijk afgelopen?