Auteur Topic: Fotografie munten  (gelezen 2319 keer)

april 01, 2013, 11:43:28 am

kris

  • New
  • *
  • Berichten: 12
Fotografie munten
« Gepost op: april 01, 2013, 11:43:28 am »
Goedemiddag,
Ik zou graag mijn mooiste munten fotograferen maar slaag er niet in om dit op een deftige manier te doen.  Ik heb al gezien dat er hiervoor speciale en betaalbare apparatuur bestaat van Leuchturm (digitale microscoop).   Heeft er iemand hiermee ervaring of tips om beter te fotograferen ?
Groeten,
Kris

april 01, 2013, 14:54:46 pmReactie #1

Captain Hornet

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 498
  • "Er zijn geen feiten, alleen interpretaties" F.N.
Re: Fotografie munten
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2013, 14:54:46 pm »
Gegroet,

Beste Kris,

Ik heb thuis een eenvoudige printer/scanner van ongeveer €150.
Misslagske heeft mij ooit het scanprogramma IRFAN VIEW aangeprezen. Een gratis downloadversie en ik ben daar heel tevreden mee.
http://www.irfanview.com/

Succes

AYS

Captain_Hornet
Kleine verzamelaar van Belgische munten, liefst met een eigenaardigheid eraan...

april 01, 2013, 16:15:49 pmReactie #2

philippe

  • Master
  • ****
  • Berichten: 794
Re: Fotografie munten
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2013, 16:15:49 pm »
Hallo
Mijn ervaring met digitale microscoop zijn zeer goed voor de details en een snapshot van te maken, je kan mijn foto's bekijken op dit forum en zelf een gedacht van maken, om een ganse foto van de munt, zoals van misslagske en andere, moet je aan betere apparatuur denken, of scannen zoals Captain Hornet het beschrijft. Heb ook eens een topic geplaatst voor het fotograferen van munten, maar weinig respons gekregen, dus denk ik, om het juiste toestel te hebben zal wel een paar goudstukjes moeten opgeofferd worden (lacht)  :-\
Grtj 

april 02, 2013, 20:34:37 pmReactie #3

$and€r

  • Advanced
  • **
  • Berichten: 59
Re: Fotografie munten
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2013, 20:34:37 pm »
Een goedenavond,

Ik maak mijn foto's met een compact camera van Canon (Ixus 220 HS).. In de aanbieding gekocht voor een zacht prijsje..
Maakt mijn inziens goede foto's mits ik gebruik maak van daglicht.. Ik had zo snel geen Belgische voorbeeld foto's...  ;)