Auteur Topic: BFM-82 en BFM-83 Variant: "Zit in sets"  (gelezen 2243 keer)

mei 03, 2020, 16:03:55 pm

oisser

  • Professional
  • ***
  • Berichten: 309
BFM-82 en BFM-83 Variant: "Zit in sets"
« Gepost op: mei 03, 2020, 16:03:55 pm »
Hoe komt het dat de muntstukken met de jaren 1980/1981/1982 de melding krijgen "Zit in sets" terwijl ze normaal geprijsd staan?
Het slagaantal omvat deze van BFM-80 en BFM-81 en dus begrijp ik de aangegeven prijzen, maar niet de vermelde opmerking.

Dat deze munten ook in de sets zitten, dat begrijp ik, maar deze jaren zijn toch niet enkel gemaakt als:
*) klein hoofd zoals in BFM-80 of BFM-81
*) een paar duizend sets met groot hoofd

of is dit wel zo?

Reden van deze vraag is dat ik uit circulatie menige jaren geleden toevallig BFM-82-1982 en BFM-83-1980 heb gevonden.
Het kan toeval zijn dat dit gebeurt is, maar de kans om 1 munt op 10000 te vinden in een hoop van 7.000.000 is wel klein
en dat twee keer (eigenlijk met een nog kleinere kans (20M stukken))? Mmmmm..... lijkt me wel vrij onwaarschijnlijk.

De aangegeven prijzen geven weer dat zowel BFM-80 als BFM-82 en ook BFM-81 en BFM-83 voor deze drie jaren evenveel
terug te vinden zijn en dat ze niet uitsluitend voor sets bedoeld waren. Kan dit bevestigd worden worden of ben
ik den bal compleet aan het missen?

Indien ze ook gemaakt zijn voor circulatie met groot hoofd, is de opmerking als variant dan niet beter apart te vermelden
en niet in de tabel zelf? Indien niet, dan heb ik verbluffend veel geluk gehad met die te vinden, maar dan zijn de prijzen
niet echt conform de markt denk ik.

Bijkomend, is enkel voor 1982 het slagaantal van de set er bij genomen. Waarom is dit niet voor de andere twee jaren?

mvg,

Dimitri