Biljetten ~ Billets ~ Banknotes > Biljetten Belgie ~ Billets Belgique ~ Banknotes Belgium

Vals biljet

(1/3) > >>

Anjajophil:
Deze vraag werd me doorgestuurd


--- Citaat ---Could you tell me, please, if there are known counterfeits of the issue attached ?
I just want to know if the attachment shows a clumsy counterfeit or just an innocent drawing ?
Cheers
--- Einde van citaat ---

Zie bijlage

philippe:
Hallo
Mooi exemplaar, hebt u ook een foto van keerzijde ?
Grtjs

Anjajophil:

--- Citaat van: philippe op maart 08, 2021, 09:20:04 am ---Hallo
Mooi exemplaar, hebt u ook een foto van keerzijde ?
Grtjs

--- Einde van citaat ---

Ik heb het gevraagd
Wordt vervolgd

oisser:
Of het een vervalsing is of een kunstenaar die een biljet heeft nagetekend weet ik niet, maar wel dat het serienummer en het controlenummer matchen.
In deze post is dat allemaal uitgelegd en het klopt in het hier vernoemde geval.

In het kort:

04805282 en 193.F.282 hebben dezelfde drie eindcijfers, die lopen op voor individuele biljetten (er kunnen er dus 999 gemaakt worden met hetzelfde begin) en mag je weglaten.
Blijft over 04805, wat je moet vermenigvuldigen met 4 om tot 19220 te komen.
Bij het andere is er 193 wat na vermenigvuldiging met 100 (gewoon twee nullen er bij doen) 19300 geeft.
Het verschil van deze beide getallen is 80 wat na deling door 4 dan 20 geeft.
Er is een foto in de link (zal hem hier bijzetten ter vervollediging) waar je kan zien welke letter hier mee overeenkomt en dit is de F, dewelke in het tweede nummer staat.
Conclusie, ze matchen en de vervalser zal dit systeem moeten gekend hebben om er één te "fantaseren"... of nagetekend...

Rest nu de vraag is het een brave mens die goed kan tekenen en er eentje heeft nagetekend of is het een "echte" vervalsing... ;) Ik denk het eerste, maar kan dit noch bevestigen of ontkennen met harde feiten.

Een open vraag met een kleine kans op slagen, maar toch... is het originele biljet gekend? Het is een BFB-78.

mvg,

Dimitri

Misslagske:
Zonder de keerzijde te zien, kan het ook een publicitaire uitgifte zijn, met reclame op de keerzijde van een bepaald bedrijf.

Maar dit lijkt me een vervalsing. Nooit eerder gezien. Zeldzaam volgens mij.

Mvg,
Misslagske

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie